Lastbilchauffør bruger formue på reklame for Gud

Lastbilchaufføren Harold Scott føler, at det er hans ansvar at redde sine medmenneskers sjæle og sikre deres adgang til Guds Rige, hvilket han forsøger med kristne budskaber på over 25 reklametavler rundt om i USA. Se flere eksempler på hans reklametavler i billedserien her. Alle fotos bringes med tilladelse fra Harold Scott. Foto: Harold Scott

Den 72-årige Harold Scott har de seneste år brugt 3,3 millioner kroner på at betale for reklametavler, der deler Guds budskab om frelse, langs de største motorveje i den amerikanske stat Wisconsin

Hvis du venter på et tegn fra oven, skal du blot tage turen til USA og køre op ad motorvej 41 i staten Wisconsin. Her har den 72-årige lastbilchauffør Harold Scott nemlig spenderet 3,3 millioner på at dele helt centrale kristne budskaber med de forbipasserende bilister på store reklametavler langs vejen.

LÆS OGSÅ: Forfatter: USAs dominans skyldes kristendom og kapitalisme

Det er blandt andet citater som: Livet er intet uden Gud og Jesus Kristus døde for verdens synder, der pryder 25 tavler i Harold Scotts hjemstat og et par stykker uden for statens grænser. Han har endda planer om at poste yderligere 825.000 kroner i oplysningsprojektet inden udgangen af 2013.

Harold Scott forventer ikke, at initiativet giver noget økonomisk afkast, men han har derimod et andet og højere mål for øje.

Jeg forsøger at nå ud til folkemassen, som er tabt i den her verden, og forsøge at få dem tilbage til Gud, før det er for sent fordi den her verden vil ikke eksistere for evigt, fortæller han til det amerikanske nyhedsbureau Christian Post, og tilføjer:

Jeg har mødt en del skepsis i forbindelse med projektet. Mange mennesker siger, at jeg er skør og spørger, hvorfor jeg bruger mine penge på den her måde. Så fortæller jeg dem, at det var Gud og Jesus Kristus, Faderen, Sønnen og Helligånden, som bragte jer til den her verden og det vil også være dem, der tager jer herfra.

LÆS OGSÅ: En ud af tre vil gøre kristendom til statsreligion i Amerika

Harold Scott føler, at det er hans ansvar at redde sine medmenneskers sjæle og sikre deres adgang til Guds rige, hvilket han opnår ved at reklamere for det kristne budskab.

Hver reklamevisning af de hellige budskaber koster ham omkring 110.000 kroner, og lastbilchaufføren har for nyligt købt plads på toppen af flere hoteller i New York og siger i den forbindelse:

Vi kunne godt tænke os at sætte reklametavler op i hele landet, men det ville koste en hel del penge.

Penge som Harold Scott ikke ligger inde med, understreger han.

LÆS OGSÅ: Biskop optræder i reklame for hotel

Den kristne tro er en gratis gave
Ideen om at starte den kristne reklamekampagne kom til ham for to et halvt år siden. Her slog det ham pludselig, at blandt de utallige reklametavler langs de amerikanske motorveje havde han i sin 43 år lange karriere som lastbilchauffør aldrig set én eneste reklametavle, der deler Guds ord med de forbipasserende bilister. Harold Scott mener, at djævlen har hypnotiseret folk, som derfor har brug for det håb, som kun Gud kan give dem.

De forstår ikke den gratis gave, der ligger til rådighed foran dem. Alt den guld og sølv, biler og lastbiler, sex og pornografi betyder intet i forhold til den kristne tro, siger han.

Ifølge Harold Scott, som aldrig har været gift, har han netop muligheden for at påtage sig den finansielle forpligtelse til at betale Gud tilbage, fordi han ikke har ansvaret for at forsørge en kone og børn i modsætning til de fleste andre kristne.

jeg er en enlig mand, og jeg tror, at jeg er blevet sat på denne jord netop for at opfylde denne opgave. Gennem mange år har jeg sparet op, og i dag føler jeg mig som en moderne Johannes Døberen. Jeg ønsker ikke nogen hæder for mine gerninger jeg gør det udelukkende for Gud den Almægtige, fortæller lastbilchaufføren.

Næste skridt for Harold Scott vil være at købe reklametid på lokale og nationale tv-stationer, som skal dele det samme kristne budskab, som de eksisterende reklametavler langs Wisconsins motorveje gør.

Foto: Harold Scott
Foto: Harold Scott
Foto: Harold Scott
Foto: Harold Scott
Foto: Harold Scott
Foto: Harold Scott
Foto: Harold Scott