Surfguide: Shop med troen

På internettet findes der et væld af kristne netbutikker, der sælger ting som bøger, tøj, musik og pyntegenstande med et kristent indhold. Foto: Foto: .dk

Kristendom.dk har samlet en række links til danske og udenlandske kristne netbutikker

Mangler du en idé til en gave, eller har du lyst til at udforske det store marked for bøger, musik, tøj, smykker eller kunst, der formidler det kristne budskab, så findes der et væld af danske og udenlandske netbutikker. 

Kristendom.dk har samlet et udpluk af kristne netbutikker her. 

Bøger, bibler og salmebøger
På internettet findes mange boghandler, som sælger kristne bøger: teologiske værker, bibelstudiebøger, skønlitteratur og andagtsbøger. Der findes kristne bøger for enhver interesse.

Du kan for eksempel søge på Bibelselskabets boghandel, hvor du også kan købe bibeler og salmebøger i forskellige størrelser og omslag.
 
Religionpædagogisk Center har også sin egen boghandel ligesom du også kan kigge forbi Unitas Forlag.

Leder du efter ældre bøger, findes der et kristent antikvariat i Ikast. Se nærmere på bogsvend.dk, hvor du kan søge og efterlyse kristne bøger.
I Mandøes Antikvariat i København kan du blandt andet finde gamle bibeler og salmebøger.

Tøj
Tøj er ikke bare tøj. Tøjet kan også sige noget om, hvem du er og hvad du har på hjerte. 

spredshirt.net.dk og kongensbutik.dk findes der et udvalg af T-shirts, toppe, kasketter og også undertøj med kristne budskaber som for eksempel "Jeg går i kirke" eller "I love JC".

Bestchristianshop.com er en amerikansk webshop, der også byder på både på T-shirts og sko med kristne budskaber.

Musik og film
Kristen musik forbinder mange oftest med salmer, men udover de klassiske salmer findes der også et hav af kristent musik, som spænder lige fra klassisk musik, popmusik til hård rockmusik.

Med andre ord - der er noget for enhver i alle aldre. Af danske hjemmesider kan du for eksempel se på Refleks musik, prorex.dk og Hosianna.dk.

Hvis du leder efter film, så sælger Kirkebutik.dk film med kristne temaer eller indhold.

Kors, kunst og kitsh
Fra Israel kan man købe kristne ting som ikoner, rosenkranse og oliventræskors. Du kan få tingene direkte hjem til dig ved at tage et kig på thejerusalemgiftshop.com. Man kan endda købe en lille krukke med Israels jord.

christianexpressionsuperstore.com finder du også alverdens tilbehør, der relaterer sig til begivenheder som dåb, konfirmation og bryllup. Ligeledes forskellige gaver, smykker og til den søde tand finder man slik og chokolade pakket ind med ord fra Jesus.

Smykker
Kors i forskellige stilarter er et klassisk, kristent halssmykke, men der findes også andre kristne symboler som fisken eller tro, håb og kærlighed. 

Se for eksempel kongensbutik.dk og prorex.dk. På Rosarymarket.com kan du finde små figurer eller vedhæng med billede af Jesus eller Jomfru Maria.

Denne eksklusive salmebog har to bogbånd, guldsnit og -præg på front og ryg Foto: Foto: Arkiv
Var det noget med en lyserød Jesus-t-shirt? - Foto: Screendump
Kristen musik findes i alle genrer Foto: colourbox.
På internettet kan du finde kristne kors i alle afskygninger. Fra Israel kan man købe kors lavet af oliventræ Foto: Foto: arkiv
Korset bliver brugt som smykke, men også som udsmykning på tøj. Foto: Modelfoto.